24 Şubat 2013 Pazar

14.İSMEK FESHANE SERGİSİ

muhteremle sergiye
2011 Yılında Feshane'de düzenlenen 14.İsmek Genel Sergisine ait resimleri yayınlamaya başlıyorum.
2010 yılında ki sergiye öğleden sonra gitmiş, pek çok branşın resimlerini çekmeye fırsat bulamamıştım.
Bu sefer kesinlikle erkenden gideceğim dedim ama yine sergiye öğlende gidebildim.
Saat 13.45'ten, 18.00'e kadar hiç durmadan, dinlenmeden resim çektim.
Fotoğraf makinesi çok çalışmaktan ısındığı için 2 makine ile gittim, biri dinlenirken diğeri ile çekim yaptım.
Özellikle en çok talep gören el sanatlarında ki (boyama-kırkyama-el nakışı-makine nakışı-iğne oyası-mefruşat) gibi branşlardan bol bol resim çektim.
El sanatlarına ait ürünlerin yakın plan resimleri çok istek aldığı için hemen hemen her ürünün yakından resmini de çektim.
Tabii bu da çok vakit alıyor.
Bu yüzden Türk İslam sanatlarının sergilendiği Küçük Bedesten Salonu'ndan ve bazı branşlardan hiç resim çekemedim.
O gün yakın plan ve ayrıntı çekimleri ile birlikte 2.000'e yakın resim çekmişim.



GÜNCELLEME;
2011 yılında sergilenen 14. İsmek Feshane Sergisi'ne ait bütün resimlere ve branşlara, hazırladığım fihrist ile kolayca ulaşabilirsiniz.
Fihristte ulaşmak için  TIKLAYIN

Bugünkü yazımda sergiden genel olarak bahsedip, bazı resimleri paylaşacağım.

Bu yıl bazı bölümler (giyim-takı-modelistlik-stilistlik gibi) cadde kenarında ki mağaza gibi konumlandırılmıştı.
Hepsinin vitrin görünümü verilmiş çok güzel düzenlemeleri vardı.

İğne Oyası branşında müthiş eserlere yer verilmiş.
Geçen yıllarda ürün azlığı sebebi ile iğne oyası için sadece 1 bölümlük resim çekebiliyordum.

İğne oyasında ki eserlerin hepsi birbirinden güzeldi ve çok emek isteyen örneklerden oluşuyordu.

Makine Nakışı bölümü de çok güzel eserlere imza atmış.

El nakışı bölümünde yine el emeği göz nuru pek çok eser vardı.

Merak etmeyin bu eserlerin hepsinin yakından çekilmiş resimleri var.

Kurdele Nakışı yine en çok ilgi gören branşların başında yer alıyor.
Bu yıl sergide ki eserleri aydınlatmak için kullanılan spot ışıkları öyle bir yerleştirmişler ki resmini çekmek için önüne geldiğinizde kendi gölgeniz eserin üzerine düşüyordu.



Kırkyama branşı, küçücük kumaş parçalarının inanılmaz ahengi ve cıvıl cıvıl rengi ile yine harikaydı.Özellikle "Kaplumbağa Terbiyecisi" isimli tablonun Kırkyama tekniği kullanılarak yapılan haline bayıldım.

Tel Kırma ve Folyo branşı birlikte muhteşem bir uyum içinde sergileniyordu.

Mefruşat bölümü birbirinden güzel yatak örtüleri, çocuk takımları gibi ürünleri hazırlamış.


Boyama branşının eserleride sergide yer alıyor.

Giyim branşı çok güzel ürünler hazırlamış, özellikle düzenlemeleri çok güzeldi. 

Bu yıl Osmanlı Sokağı'nı göremedim ama Giyim bölümünün içinde böyle bir platform vardı ve içinde ki eserler Osmanlı dönemine aitti.

Şiş dantel örücülüğü çok emek isteyen, el emeği-göz nuru ile hazırlanan branşlardan bir tanesi.


Aşçılık branşı.


Yıllardır "Takı Tasarım" olan branşın adı artık "Kuyumculuk Teknolojisi" adı altında toplanmış.
Gümüş Takı İşlemeciliği-Telkari-Hasır Örmeci aynı branş içinde toplanmış.

Çizim çalışmaları.

Ben yine eskisi gibi takı tasarım diyeceğim : ) mekan düzenlemesi, sunumları çok güzel olmuştu.


Rölyef bölümü çok güzel eserler hazırlamıştı.

Kitre Bebek bölümünün hazırladığı eserler arasında Türk sinemasının unutulmaz isimleri Adile Naşit-Kemal Sunal-Şener Şen'e ait karakter çalışmaları vardı.

Kitre Bebek ve Rölyef bölümünün olduğu yerde muazzam bir emekle hazırlanmış bir köy meydanı çalışması vardı.
Bir köy meydanında ne yer alıyorsa bu çalışmada vardı.
Camii, köy evleri, sağlık ocağı, okul, köy kahvesi, kooperatif, demirci dükkanı ve gelin alayı.


Suni Çiçek branşı şık bir nikah masası hazırlamıştı.

Deri Süslemeciliği branşı çiçekler, çantalar, duvar saatleri ve pek çok obje hazırlamıştı.

Stilistlik branşının bulunduğu bölüme ve düzenlemelerine bayıldım.

Stilistlik branşının vitrin çalışması.

Modelistlik branşıda çok şık eserlere imza atmış. 

Veee Resim branşı.
Eskiden Resim branşında sadece yapılan resimler sergileniyordu.
2 yıldır harika proje çalışmaları yapıyorlar.
Geçen yıl çok beğenmiştim, bu yıl hayran kaldım, önümüzde ki yıl ne hazırlayacaklar merakla bekliyorum.


Resimde ki gözlerin, göz bebeklerinde ki görüntüler sizi hem şaşırtıp, hemde hüzünlendiriyor.

Şiş Örücülüğü ve Trikotaj bölümü.

Bu yıl branşlara ait standların bir köşesini konu ile ilgili çalışma yapanlara ayırmışlar.
Gördüğünüz eserler nasıl hazırlanıyor, birebir görebilirsiniz.


Hasta ve Yaşlı Hizmetlerine ait stant.

Fotoğraf bölümünün stantında fotoğraf stüdyosu kurulmuştu ve isteyenlere fotoğraf çekimi yapılıyordu.

Kuaförlük bölümüne ait standın çok şık bir kuaför salonundan farkı yoktu.

Sergiden kısaca bahsettim, ayrıntılı resimleri bundan sonra ki yazılarımda görebilirsiniz.
Görüşmek üzere!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder